Symptoms for suspected heart disease

دندان درد و بغض گلو از نشانه‌های سکته قلبی

بیماران قلبی باید از برف‌ پارو کردن، هل دادن و تعویض چرخ خودرو خودداری کنند.

نکته‌ای که جالب و مهم است این است که باید بدانید برخی دردهای مربوط به عوارض قلبی بر خلاف تصور در نزدیکی قلب و قفسه سینه حس نمی‌شود که به آن دردهای مهاجر گفته می‌شود.

برای مثال کسی ممکن است هنگام عصبانیت، ناراحتی و از پله بالا رفتن یا برف پارو کردن یا تعویض چرخ ماشین باعث درد وحشتناک فشارنده در دست چپ یا راست شود به گونه‌ای که بیمار اظهار می‌کند گویا یک خودروی سنگین از روی دستم عبور کرده است.

در برخی موارد بیمار احساس می‌کند معده‌اش درد می‌کند که این مورد نه تنها بیمار که می‌تواند پزشک را نیز فریب دهد و متأسفانه در این حالت بیمار دوست دارد باد گلو کند تا سبک شود و در بعضی موارد باد گلو از فشار و درد می‌کاهد در نتیجه پزشک نیز در برخی موارد اشتباه می‌کند و به این فکر نمی‌افتد که شاید مشکل از قلب باشد چرا که دردهای قلبی خود را به شکل درد معده هم نشان می‌دهد.

به طور معمول درد قلبی دردی است که موقع عصبانیت و ناراحتی احساس فشار بر روی قفسه سینه می‌کند یا دست چپ یا راست درد می‌گیرد، احساس بغض در گلو دارد، و گاهی دندان‌های فک تحتانی درد می‌گیرد.

هر دردی از ناف به بالا و از فک تحتانی به پایین چه در جلو و چه در پشت در مرد بالای 35 سال هنگام دویدن، بالارفتن از پله، غذای سنگین خوردن و عصبانیت ایجاد شود باید به بیماری قلبی شک کرد.

سبب بروز این نشانه ها‌ و علائم گسترده بیماری‌های قلبی در تمام اندام های فرد این است که در دوران جنینی یک سلول تقسیم شده و به معده، فک تحتانی و صورت و دست رگ و عصب می‌دهد بنابراین هنگامی که سلول قلبی درد می‌گیرد اعصاب مناطق مذکور نیز تحریک می‌شود و درد می گیرد که به این‌ها دردهای مهاجر گفته می‌شود.

در افراد مختلف دردها فرق می‌کند و درد قلب در همه به یک شکل خود را نشان نمی‌دهد یکی فقط با درد دندان فک تحتانی و بغض به دندانپزشک مراجعه می‌کند و از قضا دندانش در آن بخش نیز پوسیدگی دارد چون کسی نیست که در دهانش دندان پوسیده نداشته باشد حال آنکه مشکل اصلی قلب است.

در مواردی دیگر فردی نزد از درد دست شکایت می‌کند و عکس گرفته شده از گردن وی نشان می‌دهد که در گردن تنگی کانال نخاعی دارد و پزشک متخصص آرتروز گردن را تشخیص می‌دهد در صورتی که مشکل اصلی در تمام این موارد چیزی نیست جز مشکلات قلبی که خود را به صورت دردهای مهاجرنشان داده است که باید به موقع تشخیص داده شود و اقدامات پیشگیری انجام شود.

هیچکدام از دردهای دندان، معده و آرتروز پس از عصبانیت، ناراحتی، برف پارو کردن یا تعویض چرخ ماشین روی نمی‌دهد، پس اگر این مشکلات بعد از فعالیت خود را نشان دهد مشکل قلبی است و باید به دنبال درمان آن رفت.

حتی در برخی موارد این داروها باعث کاهش درد و علائم می‌شود که این خود عاملی برای افزایش احتمال اشتباه تشخیص است.

3 اقدام شامل برف پارو کردن، تعویض چرخ خودرو و هل دادن خودرو برای قلب افرادی که بیماری قلبی دارند بسیار مضر است و فشار زیادی به آن وارد می‌کند زیرا کار سنگینی است به خصوص برف پارو کردن که در هوای سرد زمستان صورت می‌گیرد.

امکان مرگ ناشی از سکته قلبی در افرادی که در سنین پایین به سکته قلبی دچار شده‌اند بیشتر است چرا که رگ های جوانان ریشه ریشه و شاخه شاخه نیست و در صورت سکته نسج زیادی از ماهیچه از بین می‌رود در صورتی که در افراد مسن مانند درختان تناور که ریشه زیادی در خاک دوانیده رگ های زیادی در نسوج ماهیچه وجود دارد.

فشار دست راست 1 تا 2 درجه بیشتر از دست چپ است و ربطی به بیماری خاصی ندارد.