Autoclave sterilizer

انتخاب مکان مناسب برای کشیدن دندان ها ،درمان پوسیدگی ها، ایمپلنت و همه کار های مرتبط با دندان حائز اهمیت می باشد زیرا در صورت کمترین بی توجهی و عدم بهداشت مناسب، عفونت به سرعت انتقال پیدا می کند که می تواند عوارض غیر قابل جبرانی داشته باشد.

کنترل عفونت، اولویت اصلی را در مباحث مرتبط با دندان و دندان پزشکی دارد. هنگامی که می خواهید چک آپ دندانی انجام دهید و یا به خاطر پوسیدگی یا درد دندان به دندان پزشک مراجعه کنید، حتما باید از بهداشت محیط کاری اطمینان حاصل کنید. استفاده از تجهیزات مناسب و بهداشتی حائز اهمیت می باشد. بهداشت تجهیزاتی مثل کمپرسور، دستگاه جرم گیری دندان ، لایت كیبور، اینسترومنت ها، استریلیزاتور، ساكشن ها، موتور آویز، تابوره و یونیت که خود شامل چهار بخش صندلی،  جعبه باكس، چراغ روشن و كراشوار است، بسیار مهم می باشد.
 هر کدام از این تجهیزات باید کاملا بهداشتی و مناسب باشند زیرا عفونت به راحتی توسط هر کدام از این ها می تواند انتقال پیدا کند. دهان به دلیل دارا بودن شرایط خاص فیزیولوژیک، بستر مناسبی برای رشد انواعی از باکتری‌ های مختلف می باشد، لذا کنترل عفونت در آن نقش حیاتی را ایفا می کند.
یونیت دندان پزشکی دستگاهی است برای راه اندازی تعدادی از تجهیزات دندان پزشکی با استفاده از جریان برق ، جریان مایعات یا هوا. ساکشن یونیت یکی از مهم ترین بخش ها می باشد که باید مجهز به سیستم شستشو و ضد عفونی کننده باشد. این سیستم باید مانع برگشت مایعات ساکشن به دهان بیمار شود.
استفاده از یونیت های تمیز و مناسب در کنترل عفونت های دندانی حیاتی می باشد. سطوح یونیت ها و دیگر تجهیزات باید به صورت مستمر تمیز شوند. کیفیت آب کمپرسور یونیت ها از اهمیت بالایی برخوردار است. آبی که وارد دهان بیمار می شود حتما باید تمیز باشد.
همه این موارد در کنترل عفونت نقش حیاتی ایفا می کند .محیط بهداشتی و تمیز و همچنین استفاده از تجهیزات مناسب یکی از ویژگی های کلینیک رویال می باشد که بیماران با اطمینان خاطر برای مراقبت و ترمیم دندان هایشان به آن مراجعه می کنند. در این مرکز برای همه بیماران از وسایل سترون شده استفاده می شود.