عصب کشی

1. چه زمانی باید عصب کشی انجام دهم؟

پروسه عصب کشی زمانی که پالپ دندان و یا بافت های اطراف آن به دلایل مختلفی چون عدم رسیدگی به پوسیدگی ها، شکستگی ها و ضربه های شدید که در نهایت منجر به التهاب یا عفونت می شوند، انجام می گیرد. اگردر چنین مواقعی عصب کشی به هنگام صورت نگیرد، درد و التهاب شدید به جود آمده و امکان از دست دادن دندان طبیعی شما بالا می رود. به عبارتی می توان گفت عصب کشی معالجه بافت های پالپ داخل دندان ها و اطراف بافت های نزدیک ریشه مورد نظر می باشد، به طوری که پالپ را از ریشه خارج کرده و شرایط را برای ترمیم بافت های اطراف مساعد می کند. دندان های طبیعی شما به عملکرد عادی خود بعد از درمان ریشه ادامه خواهند داد.

2. ماندگاری دندانی که عصب کشی می شود چقدر است؟ اگر متخصص شما با توجه به استاندارد ها عصب کشی را انجام داده باشد و دندان عصب کشی شده به موقع و به درستی ترمیم شود و همچنین اگر مراقبت های بعد از درمان ریشه مستمر و به درستی انجام شود، میتوان تا 95 درصد ماندگاری طولانی مدت و شاید ابدی آن را تضمین کرد. به عبارتی می توان گفت عصب کشی، راهی است برای نجات دندان های طبیعی خودتان 3. عصب کشی چگونه دندان  را نجات می دهد؟ متخصص عصب کشی با استفاده از میکروسکوپ و ابزار مخصوص دیگر، بافت عفونی (پالپ) را از دندان هایتان خارج می کند. با این کار درد و التهاب از بین می رود. این دندان دیگر عصبی ندارد ولی از بیرون همان شکل قبلی و عملکرد یکسان را دارد. مجرای ریشه به طور کامل تمیز شده ، از عفونت خالی شده و عملکرد دندان به حالت قبل باز می گردد. 4. آیا هنگام عصب کشی و یا بعد از آن احساس درد وجود دارد؟ اندودنتیست اغلب برای کاهش درد از بی حسی موضعی برای عصب کشی استفاده می کند اما وقتی بعد از عصب کشی، اثر بی حسی از بین رفت، امکان دارد بیمار اندکی درد احساس کند که با استفاده از مسکن به راحتی کاهش می یابد. امکان اینکه تا چند روز بعد از عصب کشی، حساسیت دندان شما ،بسته به میزان آسیب دیدگی و شدت قبل ازدرمان، در مقایسه با دندانی دیگر بالا باشد وجود دارد ولی معمولا بعد از چند روز این درد و حساسیت از بین می رود. اگر درد ادامه دار بود، باید با متخصص خود مشورت کنید. 5. اگر درد دندان نداشته باشم، باز هم نیاز به درمان ریشه هست یا نه؟ درد تنها یکی از علائم نیاز به عصب کشی می باشد. امکان دارد عفونت در دندان بیمار وجود داشته باشد ولی به دلیل مقاومت بدن بیمار برای مقابله با عفونت، بیمار درد را حس نکند ولی متخصص شما با استفاده ازعکسبرداری می تواند نیازشما به عصب کشی را تشخیص دهد.

6. طول درمان عصب کشی چقدر است؟

درباره همه بیماران و عفونت ها نمی توان نظر یکسان داد ولی در کل می توان گفت طی 1 تا 3 ملاقات 1 تا 1.5 ساعته می توان این پروسه را به پایان رساند. بعد از ملاقات اولیه با متخصص، شرایط عصب کشی برای شما تشخیص داده می شود.