Toothbrush old girl

برای بچه‌ها‌، داشتن تغذیه مناسب كاملا ضروری است تغذیه مناسب نه تنها به سالم‌تر بودن فرزند شما كمك می‌كند، بلكه مغز وی را نیز قوی می‌كند. نكته‌ای كه هرگز نباید فراموش كنید آن است كه تغذیه فرزند شما از دوران بارداری و از داخل رحم مادر شروع می‌شود. پس از به دنیا آمدن، نوبت دوران شیرخوارگی و تغذیه با شیر مادر می‌رسد.

 

-غذاهای غنی از آهن

بدن مادر نیاز به آهن بیشتری دارد. کمبود آهن باعث کم خونی می شود که ؛برای مادر خوب نیست چون نوزاد بعد از به دنیا آمدن از شیرمادرتغذیه میکند.                            

از انواع لوبیاهای پخته مانند لوبیا قرمز؛سفید؛چشم بلبلی و عدس در رژیم غذایی خود استفاده کنید البته دراین موارد پرخوری نکنید چون مصرف بیش از حد باعث سوء هاضمه می شود. اضافه کردن اسفناج و سیب زمینی به رژیم غذایی بسیار خوب است چون این مواد نیز غنی از آهن هستند. حداقل یک فنجان از هریک از مواد غذایی را روزانه استفاده کنید.  

یکی از مهم‌ترین منابع آهن، گوشت قرمز است. بهترین نوع گوشت قرمز، انواع بدون چربی است. در برنامه غذایی روزانه مادر باید مصرف گوشت قرمز گنجانده شود.

منبع دیگر آهن، حبوبات بویژه عدس است، ‌غیر از عدس، دیگر حبوبات هم حاوی آن عنصر مهم است، اما به دلیل نفاخ بودن دیگر حبوبات، بهتر است بیشتر از عدس استفاده کنید. هر صد گرم از این خوراکی حاوی 5‌/‌1 تا 3 میلی‌گرم آهن است. همراه با مصرف مواد غذایی حاوی آهن حتما موادغذایی حاوی ویتامین ث مصرف کنید. به‌این‌دلیل که مصرف آن باعث کمک به جذب آهن می‌شود. لیموترش و دیگر مرکبات، کلم بروکلی، جعفری، سیب‌زمینی و فلفل‌ها حاوی ویتامین ث است.

یکی دیگر از منابع حاوی آهن، شکلات تلخ یا سیاه است. دلیل آن نیز کاکائوی موجود در این خوراکی است. البته اگر احساس کردید کودکتان با خوردن این نوع شکلات دچار تپش قلب شده است، خوردن آن را متوقف کنید. کافئین موجود در آن ممکن است باعث تپش قلب شود.

آویشن نیز گیاه معطر حاوی آهن است. اضافه کردن این گیاه معطر به غذا، می‌تواند آهن مورد نیاز بدن مادر و کودک را تامین کند. هر ده گرم آن حاوی 12 میلی‌گرم آهن است. اضافه کردن آن به سالاد، ماست، غذا و... از راه‌های صرف آن است.

هر صد گرم جعفری، حاوی 8‌/‌3 میلی‌گرم آهن است. مصرف آن بسیار راحت است. کافی است به سبزی خوردن، سوپ، سالاد، ماست و... کمی جعفری اضافه کنید. به این ترتیب هم غذا معطر می‌شود و هم این‌ که بخشی از آهن مورد نیاز بدن خود و کودکتان را تامین کرده‌اید.                   

مصرف مکمل آهن اصلی‌ترین منبع دریافت آهن در کودکان و نوزادان است، اما منبع غذایی دیگری هم حاوی این ترکیب مهم است. این منبع مهم، شیر مادر است. پس از سن شش ماهگی و شروع مصرف غذاهای کمکی در کودکان، مصرف انواع میوه و سبزی تازه مانند اسفناج، عدس، گوشت قرمز و.. می‌تواند پاسخگوی نیاز کودک به آهن باشد.     

البته این نکته‌ را هم نباید فراموش کنیم که شیر مادر در صورتی می‌تواند نیاز نوزاد به آهن را برآورده کند که مادر به ‌اندازه کافی آهن دریافت کرده و آن را از طریق شیر به کودک منتقل کند.

یکی از مشکلاتی که کودکان متولد شده با وزن کم را تهدید می‌کند؛ ابتلا به بیش‌فعالی است. مصرف مکمل‌ حاوی آهن مانع ابتلای آنها به بیش‌فعالی می‌شود. از سوی دیگر اگر کودکی با مشکل بیش‌فعالی متولد شده باشد، مصرف مکمل آهن می‌تواند نشانه‌های رفتاری او را کنترل کرده و باعث تعدیل رفتارش شود.   

برای درمان مشکل کودکان بیش‌فعال، نخستین و مهم‌ترین قدم، مراجعه به روانپزشک کودک و نوجوان است .اما تغذیه مناسب، درمان کمکی است که روند درمان این کودکان را تسهیل می‌کند.

غذاهای غنی از پروتئین

پروتین برای رشد ذهنی کودک ضروری است آوکادوو؛ گردو؛ بادام؛ عدس؛ تخم مرغ؛پروتئین حیوانی؛ شیر و بادام زمینی و جوانه ها سرشار از پروتئین هستند.

 مواد غذایی غنی از اسید فولیک

کمبود اسید فولیک در بدن ارگانهای کودک را دچار مشکل میکند. در مواد غذایی مانند عدس؛ اسفناج ؛ میوه جات؛ مارچوبه؛ لوبیا سیاه و سفید ؛ کاهو؛ کلم سبز؛ و جعفری منابع زیادی از اسید فولیک است. پزشک حتما قبل از بارداری ۴ تا ۶ ماه به مادر قرصهای اسید فولیک تجویز خواهد کرد.   

 غذاهای غنی از ویتامین

مادران باردار در طول دوران بارداری باید از میوه و سبزیجات سبز برگ استفاده کنند و غذای خوبی بخورند و زمانی که گرسنه هستند میوه و سبزی و سالاد را فراموش نکنند تا ویتامین د آنها تامین شود و در برخی مواقع حمام آفتاب را فراموش نکنند.

غذاهایی که حاوی امگا 3

امگا 3 برای مبارزه با بیماریهای مشترک برای مادر بسیار ضروری است تا کودک را سالم بدنیا آورد. امگا ۳ در غذاهای دریایی بخصوص ماهی؛ آوکادو؛ اجیل وماست یافت می شود.

اغلب غذاهای دریایی، بویژه ماهی حاوی آهن است. هر صد گرم ماهی حاوی نیم یا یک میلی‌گرم آهن است. مصرف ماهی‌هایی که چربی طبیعی دارند، بهتر است. ماهی آزاد، تن و ساردین از این گروه ماهی‌ها هستند..

غذاهایی که در هضم غذا کمک می کند

در طول دوران بارداری مادران ممکن است دچار ناراحتی معده و سوء هاضمه شوند. موادی مانند ماست؛ دوغ؛ سوپ, آب میوه برای معده خانمهای باردار مفید است و به هضم غذا کمک می کند و دارای ارزش تغذیه ای خوبی هستند که برای رشد جنین و سلامت مادر حتی بعد از زایمان نیز خوب است.

سلامت بچه شما بستگی به شما دارد. انتخاب عاقلانه و ایجاد یک محیط سالم برای بزرگ شدن آنها الزامی است. به باور بسیاری از محققان شیرمادر یك غذا و وسیله بسیار مهم برای رساندن مواد مغذی و ضروری به نوزاد است.                     

اگر چه نوزاد می‌تواند همین مواد را با استفاده از شیر خشك‌های كامل نیز دریافت كند، نباید فراموش كرد تغذیه با شیر مادر یك ارتباط عاطفی‌ قوی میان مادر و فرزندش ایجاد می‌كند.در ضمن شیرمادر یك نوع چربی بسیار مهم برای عملكرد مغزی دارد..

کودک برای رشد کردن نیاز به تغذیه ی کامل و مناسب دارد ، این مسئله در تمام دوران سنی او از اهمیت بالایی برخوردار است. حال چه روند رشد او کند باشد و یا اینکه سریعا رشد کند. در هر صورت باید رژیم غذایی کودک برقرار باشد.

تغذیه نادرست و ناکافی نیز می ‏تواند در طولانی مدت سلامت دهان شما را به مخاطره اندازد.آموزش این که غذاها چگونه سلامت دندان و لثه‏ های شما را تحت تاثیر قرار می ‏دهند اولین گام به سوی تغذیه سالم برای حفظ بهداشت دهان است.

5 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 100% (3 Votes)

ویدیو های تازه

bekhane besharat laminait
133
ارتودنسی

ارتودنسی

مرتب کردن یا ردیف کردن دندان ها، بیشتر افراد فکر می کنند ارتودنسی فقط به خاطر زیبایی انجام می شود، در حالی که این درمان برای سلامتی دهان ضروری می باشد.

ایمپلنت

ایمپلنت دندانی

دندان هایی شبیه دندان های واقعی و طبیعی خود داشته باشید، ایمپلنت ها راه حل ساده تری ارائه میدهند، کاشت دندان روشی جدید برای جایگزین کردن دندان های از دست رفته

تشخیص

تشخیص

پیشگیری قبل از هرگونه پوسیدگی یا تشخیص مشکلات دهان و دندان، مراجعه منظم به کلینیک دندانپزشکی رویال با برنامه ریزی منظم، متخصصین در کنار شما هستند

ترمیمی و زیبایی

دندانپزشکی زیبایی

تشخیص و درمان ضایعات و پوسیدگی سطوح دندانی اصلاح شکل و رنگ دندانهای جلو و ترمیم شکستگی و بستن فضای بین دندانی، اصلاح طرح لبخند، روکش دندان

معجزه ارتودنسی

امروزه با ارتودنسی زیبایی دندان و ردیف بودن آن تنها به سینما و ستاره ها ختم نمیشود و انحصاری نیست!

به طور کلی درمان های ارتودنسی به دو روش درمان با کمک دستگاه هایی ثابت و متحرک تقسیم میشوند. انواع مختلف درمان های ارتودنسی، بسته به اختلالات دقیق دندان یا فک فرد وجود دارد.

نمونه عکس های قبل و بعد ارتودنسی به شما کمک می کند نه تنها نوع درمان مناسب ارتودنسی خود را پیدا کنید بلکه متوجه خواهید شد در انتها نتیجه رضایت بخشی از درمان ارتودنسی در بر خواهید داشت.

عکس های قبل و بعد از درمان ارتودنسی
قبل از ارتودنسیبعد از ارتودنسی